پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403
Breaking News

بهترین تریدرهای جهان

معرفی بهترین تریدرهای جهان در سال ۲۰۲۳

بهترین تریدرهای جهان

بازار فارکس هم مثل بسیاری از بازارهای مالی دیگر (مثل بورس، کریپتوکارنسی و غیره)، فضایی به‌شدت رقابتی دارد و به همین دلیل، تعداد کمی از افراد به صدر جدول می‌رسند. منظورمان از صدر جدول، همان جایی است که تقریباً می‌توان آن را «مرحله دست‌نیافتنی» نامید. برای معامله‌گران یا اصطلاحاً تریدرهای بزرگ، بازار فارکس فقط یک مکان برای بیشتر کردن ثروت و دارایی‌هاست. ایران هم برخلاف تحریم‌های اقتصادی، تریدرهای فعالی در بازار فارکس دارد و شاید برایتان این سؤال پیش آماده است که بهترین تریدرهای ایران چه کسانی هستند؟ اما واقعیت داستان اینجاست که بهترین تریدرها در ایران نیستند و فقط در سطح بین‌المللی می‌توان چندنفری را معرفی کرد.

در این مقاله از مجموعه فارکتو، به سراغ ۹ تا از بهترین تریدرهای جهان در سال ۲۰۲۳ رفته‌ایم و دارایی خالص آن‌ها را برای اطلاعات بیشتر، در اختیارتان گذاشته‌ایم. همچنین، درآمد واقعی و بالقوه این تریدرهای غول در فارکس را در قالب جدول مورد بررسی قرار داده‌ایم تا متوجه حجم عظیم ثروت این افراد بشوید. بهترین تریدرهای جهان، نه قد خیلی بلندی دارند و بهره هوشی آن‌ها به‌اندازه نوابغ ریاضی است. بلکه کسب مهارت‌های تخصصی، آشنایی با تکنیک‌های معامله و شناخت صحیح فارکس باعث شده است تا این افراد به اَبَرتریدرهای دنیا تبدیل شوند.

 

بهترین تریدرهای جهان چقدر درآمد دارند؟

شاید ویدئوهای یوتیوبی و پربازدید در مورد پول‌دار شدن از طریق معامله در فارکس را دیده باشید که یک نفر در مورد ثروتمند شدن حرف می‌زند. البته، این فقط یک بخش نمایشی از دنیای معاملات فارکس است و خب، مسلماً درست نیست! این ویدئوها معمولاً برای جذب مخاطب یا اصطلاحاً ویو (view) بیشتر ساخته می‌شوند و منطق درستی ندارند. به‌طورکلی، بازده و سود تریدرهای فارکس در درجه اول، بر اساس اندازه سرمایه‌گذاری آن‌ها تعیین می‌شود. واقعیت این است که بهترین تریدرهای جهان، با حجم زیادی از سرمایه‌گذاری وارد فارکس می‌شوند.

حساب‌های فارکس بسیاری از تریدرهای حرفه‌ای بین ۵ تا ۱۰ درصد در ماه افزایش سود دارد. البته، چون به‌طورکلی نمی‌توان بازارهای مالی را پیش‌بینی کرد، نمی‌توان اعداد و ارقام ثابتی را ارائه داد. با همه این اوصاف، با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید که هر تریدر حرفه‌ای برای کسب ۵۰۰۰ دلار سود، به یک سرمایه حداقل ۱۰۰ هزاردلاری نیاز دارد که هر کسی نمی‌تواند از پس چنین مبلغی بر بیاید؛ بنابراین، اصلاً جای تعجب نیست که بهترین تریدرهای ایران، در حال حاضر هیچ جایی در بین برترین‌های دنیا ندارند.

 

رازهای موفقیت معامله‌گران حرفه‌ای در دنیا

تریدر های موفق

برای تبدیل‌شدن به یک تریدر حرفه‌ای در ابتدا باید مهارت‌های خاص معامله در فارکس را یاد گرفت. بااین‌حال، بهترین تریدرهای جهان از این نکات برای موفقیت خود استفاده می‌کنند:

  • تریدرهای موفق فارکس، مدیریت ریسک مناسبی دارند
  • بهترین‌ها به دنبال کشف روشی کارآمد برای معامله هستند و به تکنیک‌های رایج و امتحان نشده اکتفا نمی‌کنند
  • بیشتر تریدرهای موفق از یک قانون معاملاتی (مثل تجزیه‌وتحلیل نمودارهای قیمت) پیروی می‌کنند
  • معامله‌گران موفق، معاملات خود را پیگیری می‌کنند و همین کار باعث می‌شود تا از معامله، چیزی جدید یاد بگیرند
  • بهترین تریدرهای دنیا بین تجارت و زندگی شخصی خود تعادل برقرار می‌کنند
  • معامله‌گران موفق می‌دانند که تمرکز صرف روی فارکس مساوی با موفقیت نیست
  • بهترین تریدرهای جهان در معاملات خود بی‌باک هستند و به استراتژی‌های معاملاتی خود ایمان دارند
  • یک تریدر موفق، مثل یک شیر غران، دائماً منتظر فرصتی مناسب برای شکار فرصت‌هاست و به‌ندرت شکست می‌خورد

 

۹ تا از برترین و ثروتمندترین تریدرهای دنیا در سال ۲۰۲۳

اگر واقعاً عاشق بازار فارکس هستید، احتمالاً با بعضی و یا همه افراد این لیست آشنایید. طبق رتبه‌بندی و ارزیابی رسانه how to trade، ۹ تا از بهترین تریدرهای جهان با احتساب ارزش خالص دارایی‌هایشان عبارت‌اند از:

رتبه نام تریدر ارزش خالص دارایی به دلار آمریکا

(Net worth)

۱ ری دالیو

(Ray Dalio)

۱۴.۵ بیلیون دلار
۲ پاول تودور جونز

(Paul Tudor Jones)

۷.۵ بیلیون دلار
۳ جورج سوروس

(George Soros)

۶.۷ بیلیون دلار
۴ بروس کوونر

(Bruce Kovner)

۶.۶ بیلیون دلار
۵ استنلی دراکن میلر

(Stanley Druckenmiller)

۶.۴ بیلیون دلار
۶ جو لوئیس

(Joe Lewis)

۵.۶ بیلیون دلار
۷ اندرو جی. کریگر

(Andrew J. Krieger)

۳ بیلیون دلار
۸ بیل لیپشوتز

(Bill Lipschutz)

۲ بیلیون دلار
۹ مایکل مارکوس

(Michael Marcus)

۱.۴ بیلیون دلار

حالا بیایید تا در ادامه به سراغ هر کدام از بهترین تریدرهای جهان برویم و کمی بیشتر با آن‌ها آشنا شویم!

 

۱. ری دالیو

"</p

ری، از نوجوانی و با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ دلاری موفقی که در شرکت هواپیمایی Northeast Airlines داشت، استعداد خود را به نمایش گذاشت.

ری در همان موقع توانست بازدهی ۳ برابری خود را از شرکت هواپیمایی نورثویست بیرون بکشد.

او به‌سرعت و در سال ۱۹۷۵، مدرک تحصیلی خود را از مدرسه بازرگانی هاروارد گرفت تا وارد بُعدی جدید از دنیای سرمایه‌گذاری شود.

ری دالیو، یکی از بهترین تریدرهای جهان، در دهه ۱۹۸۰ میلادی به‌عنوان یکی از برترین‌های دنیای فارکس معرفی شد و این جایگاه را تا سال ۲۰۱۱ حفظ کرد تا در نهایت به‌عنوان بهترینِ بهترین‌ها معرفی شود. ری با ثروت خالص ۱۹.۱ بیلیون دلاری خود، حالا به‌عنوان ثروتمندترین تریدر فارکس شناخته می‌شود.

 

۲. پل تودور جونز

جونز، بنیان‌گذار صندوق تأمینی شرکت سرمایه‌گذاری تودور (the Tudor Investment Corporation)، به دلیل معاملات کلانی که در بازارهای مالی دارد، مشهور شده است. پل تودور جونز، یکی از بهترین تریدرهای جهان در سال ۲۰۲۳، عمده ثروت خود را قبل از بحران اقتصادی آمریکا در سال ۱۹۸۷ و با سود ۱۰۰ میلیون‌دلاری کسب کرده است.

حالا از آن زمان به بعد، جونز بیشتر روی نوسانات نرخ بهره در بازار فارکس تمرکز دارد و عمده سودآوری خود را مدیون این استراتژی مهم است. او همچنین در سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵، به‌عنوان رئیس بورس نیویورک فعالیت می‌کرد و در همان سال‌ها بنیاد رابین‌هود را تأسیس کرد. طبق گزارش رسانه فوربس (Forbes)، ثروت خالص پل تودور جونز ۷.۵ بیلیون دلار برآورد می‌شود.

 

۳. جورج سوروس

جورج سوروس

یکی از بهترین تریدرهای جهان در لیست ما، جورج سوروس است که مدیر صندوق سرمایه‌گذاری فارکس در تمام ادوار شناخته می‌شود. او در سال ۱۹۵۴ و پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده اقتصاد لندن در مقطع کارشناسی ارشد، فعالیت تجاری خود را در بانک تجاری ایالات متحده و بریتانیا شروع کرد. سوروس، در سال ۱۹۶۹ اولین صندوق تأمینی خود را با عنوان Double Eagle (که بعدها به Quantum Fund تغییر نام داد) و در سال ۱۹۷۰ دومین صندوق خود را با نام Soros Fund Management تأسیس کرد.

جورج سوروس، به‌عنوان یکی از بهترین تریدرهای جهان با توانایی فوق‌العاده در کسب درآمد از فارکس شناخته می‌شود. موقعیت کوتاه‌مدت معامله پوند انگلستان در سال ۱۹۹۲ که بانک مرکزی این کشور را از سقوط نجات داد و یک میلیارد دلار سود را برایش به ارمغان آورد، نام سوروس را بیش‌ازپیش روی زبان‌ها جاری کرد. با همه ابن اوصاف، سوروس یک چهره شناخته‌شده در دنیای بازارهای مالی است و ثروت خالص او ۶.۷ بیلیون دلار برآورد می‌شود.

 

۴. بروس کوونر

بروس کوونر، علاوه بر اینکه یکی از بهترین تریدرهای جهان است، به‌عنوان یک مدیر و سرمایه‌گذار موفق در حوزه صندوق‌های تأمینی هم فعالیت می‌کند. کوونر، یک‌سال تمام را صرف مطالعه تخصصی در مورد بازارهای مالی کرد و سپس در اولین سرمایه‌گذاری‌اش به سود ۲۲ هزاردلاری دست‌یافت. این تجربه بزرگ به کوونر کمک کرد تا به یک تریدر موفق در بازار کامودیتی تبدیل شود و مسیرش را برای ورود به فارکس هموار سازد.

در نهایت، کوور پس از تأسیس شرکت کاکستون (Caxton) در سال ۱۹۸۲، آن را به یکی از سودآورترین صندوق‌های تأمینی دنیا تبدیل کرد. طبق گزارش رسانه فوربس، بروس کوونر یکی از بهترین تریدرهای جهان محسوب می‌شود که ثروت خالص او در سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۶.۶ بیلیون دلار اعلام شده است.

 

۵. استنلی دراکن میلر

استنلی دراکن میلر فارکس

دراکن میلر، یکی از ثروتمندترین تریدرهای فارکس در حال حاضر است که کار خود را در بخش تجاری یک شرکت معمولی و با مدرک لیسانس اقتصاد شروع کرد. او پس از یادگیری مباحث تخصصی بازارهای مالی، اولین کسب‌وکار سرمایه‌گذاری خود را با عنوان Duquesne Capital Management در سال ۱۹۸۱ تأسیس کرد. کارنامه فعالیت تجاری دراکن میلر آن‎‌‌قدر خوب بود که جورج سوروس او را در سال‌های ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۰ برای کار در صندوق تأمین خودش (Quantum Fund) استخدام کرد.

محبوبیت دراکن میلر پس از چاپ کتاب پرفروش جادوگران بازار جدید (The New Market Wizards) در سال ۱۹۹۲ بیشتر و بیشتر هم شد. استنلی دراکن میلر، چندین‌باره اشاره کرده است که استراتژی او برای به حداکثر رساندن سود در زمانی که معاملات سودآور هستند و به‌حداقل‌رساندن زیان در موقعیت‌های نه‌چندان خوب، راز موفقیت اوست. با همه این اوصاف، دارکن میلر در سال ۲۰۱۰ صندوق تأمینی خود را با ادعای اینکه سرمایه‌گذاری‌اش موفقیت‌آمیز پیش نمی‌رود، تعطیل کرد.

 

۶. جو لوئیس

لوئیس، یکی از بهترین تریدرهای جهان، کار خود را در ۱۵ سالگی شروع کرد تا او هم مثل اعضای خانواده‌اش در دنیای سرمایه‌گذاری بدرخشد. لوئیس، شرکت خانوادگی را پس از به‌ارث‌بردن آن فروخت و کار اصلی خود را در تجارت ارز (currency trading) شروع کرد. او، بخشی از فعالیت‌های تجاری خود را مدیون همکاری با جورج سوروس است که روی ارز پوند و در سال ۱۹۹۲ انجام داد. طبق آمار موثق، سودی که در جریان این معاملات انجام شد، فقط برای جو لوئیس ۱.۸ بیلیون دلار سود خالص داشته است.

لوئیس، از جمله بهترین تریدرهای جهان به شمار می‌رود که با کسب جایگاه ششم رتبه‌بندی ثروتمندترین‌های فارکس، ثروتی بالغ بر ۵.۶ بیلیون دلار دارد.

 

۷. اندرو جی. کریگر

اندرو جی کریگر، یا همان‌طور که بسیاری او را با نام «اندی» می‌شناسند، یکی از تهاجمی‌ترین تریدرهای فارکس در دنیا محسوب می‌شود. فعالیت تجاری کریگر بیش از ۳۰ سال است که ادامه دارد. بسیاری از تریدرها او را به‌خاطر استراتژی‌های موفقیت‌آمیز در دوشنبه سیاه‌سال ۱۹۸۷ که باعث شکست بانک مرکزی نیوزلند و سودآوری ۳۰۰ میلیون‌دلاری برای کریگر شد، می‌شناسند. گفته می‌شود که سفارش‌های فروش کریگر از مجموع عرضه پول نیوزلند هم بیشتر است!

کریگر، یکی از بهترین تریدرهای جهان، در سال ۱۹۸۸ به گروه مدیریت سرمایه جورج سوروس پیوست و پس از مدت کوتاهی، صندوق‌های اختصاصی خودش را از جمله Krieger & Associates Ltd پایه‌گذاری کرد. اندرو جی کریگر، ثروتی بالغ بر ۳ بیلیون دلار دارد.

 

۸. بیل لیپشوتز

بیل لیپشوتز فارکس

لیپشوتز، فعالیت‌های تجاری خود را در اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی با حضور در دانشگاه کرنل شروع کرد. او در آن دوره سرمایه ۱۲ هزاردلاری خود را به ۲۵۰ هزار دلار تبدیل کرد و به دلیل یک اشتباه استراتژیک، تمام سرمایه خود را از دست داد. لیپشوتز، پس از این شکست بزرگ در عرض چند سال توانست به طور ثابت، ۳۰۰ میلیون دلار سود به دست بیاورد. همین موفقیت چشمگیر، حالا او را به یکی از بهترین تریدرهای جهان تبدیل کرده است.

به گفته منابع موثق، بیل لیپشوتز ثروتی بالغ بر ۲ بیلیون دلار دارد.

 

۹. مایکل مارکوس

مارکوس، پس از فارغ‌التحصیلی از کالج در سال ۱۹۶۹، به‌عنوان یک تحلیلگر برای یک بروکر وارد بازارهای مالی شد. او در سال ۱۹۷۲، معامله‌ای با ریسک بالا به ارزش ۷۰۰ دلار انجام داد و با ۲ برابر کردن سرمایه خود به سودی برابر با ۱۲ هزار دلار دست پیدا کرد. یک‌سال بعد، او سرمایه‌اش را ۳ برابر افزایش داد و ۲۴ هزاردلاری که داشت را ۶۴ هزار دلار تبدل کرد.

مارکوس، یکی از بهترین تریدرهای جهان، در آگوست سال ۱۹۷۴ به‌عنوان یک تریدر برای یک شرکت کالا شروع به کار کرد. این شرکت، به‌عنوان یک صندوق بازرگانی، سرمایه‌ای ۳۰ هزاردلاری را در اختیار مارکوس قرارداد. پس از حدود ۱۰ سال، بازدهی این صندوق، حدود ۲۵۰۰ برابر رشد پیدا کرد و به ۸۰ میلیون دلار تبدیل شد. با این اوصاف، مارکوس با اختلاف به‌عنوان موفق‌ترین تریدر کالاهای بازار فارکس در تمام دوران شناخته می‌شود.

طبق برآوردهایی که توسط رسانه‌های معتبر جهان اعلام شده، مجموع ثروت و یا دارایی خالص مایکل مارکوس در سال ۲۰۲۳، برابر با ۱.۴ بیلیون دلار است.

 

در این مقاله با ۹ نفر از بهترین تریدرهای جهان آشنا شدید و نحوه موفقیت آن‌ها را در طی سال‌ها و دهه‌ها مطالعه کردید. بدیهی است که هیچ معامله‌گری بدون تلاش، کسب دانش، تجربه و شکست به جایگاه‌های بالای بین‌المللی نرسیده است. اگر شما هم می‌خواهید به یکی از بهترین تریدرهای ایران تبدیل شوید، باید دانش و مهارت و استراتژی فارکس خود را در زمینه معاملات در بازارهای مالی افزایش دهید. ما در فارکتو، همه مطالب تخصصی بازار فارکس را در اختیارتان قرار می‌دهیم؛ پس برای تبدی

ل‌شدن به بهترین تریدر فارکس آماده باشید!

شما هم می‌توانید به بهترین تریدر فارکس تبدیل شوید!

بهترین استراتژی‌های پرایس اکشن

 

Check Also

داوجونز

نماد داوجونز (Dow Jones) چیست؟

نماد داوجونز (Dow Jones) چیست؟ | معرفی کامل نماد جونز در بازار فارکس آشنایی با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *