پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403
Breaking News

بهترین زمان معامله طلا در فارکس

بهترین زمان معامله طلا در فارکس چه ساعتی است؟

بهترین زمان معامله طلا در فارکس

طلا، یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین دارایی تجاری برای سرمایه‌گذاری و معامله در بازارهای مالی است. طلا به‌عنوان یک دارایی در بازار فارکس با نماد XAU/USD و با توجه به ارزش دلاری شناخته می‌شود و به‌دلیل ارزش بالایی که دارد به‌عنوان یک دارایی امن به‌شمار می‌رود. با این حال، بسیاری از معامله‌گران فارکس مخصوصاً تریدرهای تازه‌وارد از بهترین زمان معامله طلا در فارکس اطلاعی ندارند. طلا، همیشه روی ارزش ارز مخصوصاً دلار تأثیر مستقیم می‌گذارد و در طول همه این سال‌های ثابت کرده که ابزار مطمئنی برای سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت است.

قبل از شروع معامله طلا در بازار فارکس، لازم است بدانید که بهترین ساعت معاملات XAU/USD چه اوقاتی از روز هستند. این شناخت باعث می‌شود تا در شرایط بی‌ثابت بازار از جمله نوسانات بالا و تغییرات ناگهانی، فرصت سودآوری را از دست ندهید. به‌طور کلی، بهترین ساعات معامله طلا در فارکس به تایم ایران از 16:30 تا 20:30 است. با این حال، بسته به استراتژی‌های معاملاتی ختلف، تریدرها از زمان‌های دیگری هم استفاده می‌کنند. شما می‌توانید معاملات طلا را در بازار فارکس به‌صورت 24 ساعته انجام دهید، اما تریدرهای موفق زمان‌های ویژه‌ای را برای خود تعیین کرده‌اند.

 

آیا زمان معامله طلا در فارکس 24 ساعته است؟

معاملات طلا در فارکس، به‌صورت 24 ساعته و در 5 روز هفته (از دوشنبه تا جمعه) انجام می‌شوند. البته یک توفق یک‌ساعته هم در این بین وجود دارد که به‌دلیل بسته بودن بورس کلالای شیکاگو در آن یک‌ساعت است. ضمناً فراموش نکنید که با توجه به انجام شدن معاملات توسط بروکرها یا کارگزاری‌ها طبق قراردادهای CFD، زمان معامله طلا در فارکس ممکن است تغییر کند.

با این حال، رایج‌ترین تایم برای معامله طلا در فارکس به وقت ایران از 2:30 بامداد تا 1:30 صبح روز بعدی ادامه دارد. این ساعت در منطقه زمانی شرقی یا ET (Eastern Time Zone) که تایم رسمی بازار فارکس است، برابر با 16 عصر تا 17 عصر روز بعدی است.

 

4 نکته کلیدی که حین انتخاب زمان معامله طلا در فارکس باید در نظر بگیرید

4 نکته کلیدی که حین انتخاب زمان معامله طلا در فارکس باید در نظر بگیرید

  • طلا یکی از محبوب‌ترین دارایی‌هایی است که در فارکس به‌صورت یک جفت معاملاتی با نماد XAU/USD معامله می‌شود.
  • تریدرها می‌توانند طلا را در هر زمان در طول روزهای هفته (به‌جز شنبه و یکشنبه) معامله کنند.
  • نوسان قیمت طلا به‌شدت تحت تأثیر اخبار قرار دارد. علاوه بر این، ارزش طلا با قیمت دلار آمریکا در بازار، همبستگی منفی دارد و به‌زبان ساده‌تر، افزایش ارزش طلا باعث کاهش قیمت دلار می‌شود.
  • جلسات معاملاتی ویژه‌ای هم‌زمان با فعال‌ترین زمان معامله طلا در فارکس، در ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شوند.

 

بررسی 4 سشن معاملاتی فارکس برای تعیین بهترین زمان معامله طلا

جهت یادآوری، احتمالاً به یاد دارید که بازار فارکس 4 سشن یا ساعت معاملاتی دارد که در شهرهای سیدنی، لندن انگلیس، نیویورک و توکیو قراردارند. از بین این 4 سشن، 3 سشن توکیو، لندن و نیویورک 75 درصد از حجم معاملات فارکس را در بر می‌گیرند. بنابراین، در گام اول می‌توانیم ساعات این 3 سشن را به‌عنوان بهترین زمان معامله طلا در فارکس در نظر بگیریم.

ضمناً بعضی از سشن‌های فارکس با همدیگر هم‌پوشانی دارند و در یک بازه زمانی مشخص هم‌زمان و در کنار هم فعالیت می‌کنند. بیشترین حجم معاملاتی فارکس در هم‌پوشانی سشن‌های نیویورک و لندن وجود دارد و در این تایم، اندازه لیکوئیدیتی یا نقدینگی بازار خیلی زیاد می‌شود. در نتیجه این هم‌پوشانی و نقدینگی زیاد، فرصت‌های معاملاتی هم در این 2 سشن بیشتر هستند.

برای درک بهتر ساعات طلایی معامله طلا در هم‌پوشانی سشن‌های فارکس به این 2 نکته دقت کنید:

  • هم‌پوشانی در سشن‌های نیویورک و لندن: معمولاً از همپوشانی 4 ساعته این 2 سشن برای معاملات طلا در فارکس استفاده می‌شود. این تایم برابر با ساعت 16:30 تا 20:30 به وقت ایران (ساعت 13 تا 17 عصر به وقت GMT)
  • هم‌پوشانی در سشن‌های توکیو و لندن: این هم‌پوشانی 2 ساعته به اندازه هم‌پوشانی نیویورک و لندن برای معامله طلا در فارکس سودآور نیست، اما می‌توان از ساعت 10:30 صبح تا 12:30 به وقت ایران (ساعت 7 تا 9 صبح به وقت GMT)

 

بهترین زمان معامله طلا در فارکس دقیقاً چه ساعتی است؟

بهترین زمان معامله طلا در فارکس دقیقاً چه ساعتی است؟

با توجه به همه نکات، مناسب‌ترین ساعت برای معامله طلا مربوط به تایم هم‌پوشانی 2 سشن لندن و نیویورک (ساعت 16:30 تا 20:30 به وقت ایران) است.

با این حال، بیشتر معامله‌گران در تلاش‌اند که در این تایم و دقیقاً در شرایطی که نقدینگی بازار خیلی زیاد است، طلا معامله کنند. بازار طلا، بیشترین تأثیرپذیری را نسبت سایر بازارهای مالی دارد و نوسانات قیمتی به‌شدت روی آن تأثیر می‌گذارند. تایم هم‌پوشانی لندن و نیویورک هم دقیقاً در همین شرایط قرار دارد.

 

بهترین زمان معامله طلا در فارکس در طول هفته، ماه و سال

بهترین زمان معامله طلا در فارکس

با توجه به تجربه معامله‌گران حرفه‌ای فارکس، فرصت‌های معاملاتی ویژه‌ای در بعضی از روزها، ماه‌ها و فصول مختلف سال وجود دارند. به این نکات در مورد زمان‌های ویژه معامله طلا در فارکس نگاه کنید:

  • قیمت طلا در فارکس معمولاً در 2 ماهه اول سال میلادی (ژانویه و فوریه) صعودی است.
  • بیشترین نوسانات قیمت طلا در فارکس معمولاً در ماه سپتامبر اتفاق می‌افتد.
  • قیمت طلا، گاهی در ماه‌های آخر سال میلادی (اکتبر، نوامبر و دسامبر) هم صعودی می‌شود.
  • بیشترین حجم معاملات طلا و نقدینگی بازار معمولاً متعلق به روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه است.
  • معاملات طلا در فارکس، معمولاً در روز سه‌شنبه (یک روز پس از باز شدن بازار) به اوج خود می‌رسد.

 

ثانیه به ثانیه در جست‌وجوی بهترین زمان معامله طلا

با وجود اینکه بعضی از ساعات به‌عنوان بهترین زمان معامله طلا در فارکس شناخته می‌شوند، تعیین ساعت مناسب به نوع استراتژی معامله‌گر بستگی دارد. برای مثال، یک تریدر روزانه (day trader)، با استفاده از هم‌پوشانی نیویورک و لندن، معاملات طلای خود را انجام می‌دهد. این در حالی است که یک تریدر اسکالپر (scalper)، احتمالاً بعد از بسته شدن سشن نیویورک وارد معاملات طلا در فارکس می‌شود. چون نوسان قیمتی در این تایم (ساعت 1:30 بامداد به وقت ایران) بیشتر است و این فرصت، با استراتژی‌های یک تریدر اسکالپر کاملاً جفت‌وجور است.

در مجموع، بهتر است که قبل از هر اقدامی برای انجام معاملات در فارکس، دانش و مهارت خودتان را در مورد این بازار مالی و استراتژی‌های آن افزایش دهید. در این مقاله از مجموعه فارکتو با چند مورد از بهترین زمان معامله طلا در فارکس در سشن‌های مختلف آشنا شدید. مطالب تخصصی و آموزشی بیشتری در بخش بلاگ مجموعه فارکتو وجود دارند که به درک بهتر شما از بازار فارکس کمک خواهند کرد.

 

Check Also

داوجونز

نماد داوجونز (Dow Jones) چیست؟

نماد داوجونز (Dow Jones) چیست؟ | معرفی کامل نماد جونز در بازار فارکس آشنایی با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *